- Zuyderland
- Patiëntportaal MijnZuyderland
- Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Vragen
Heeft u vragen over MijnZuyderland? (werkdagen van 09:00 -17:00 uur)
U bent nu op de informatiepagina van MijnZuyderland. Hier kunt u inloggen met behulp van uw DigiD met sms-code. Na het inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord, ontvangt u voor de veiligheid een sms-verificatiecode op uw mobiele telefoon. Voert u deze code in, dan heeft u toegang tot het portaal met uw gegevens en medisch dossier. Ook kunt u inloggen met de DigiD app.
Voor toegang tot het portaal (zowel nieuwe als bestaande patiënten) moet u zich ook éénmalig identificeren. Identificatie kan gedurende uw opname of bij uw eerstvolgende bezoek aan Zuyderland Medisch Centrum. Voor identificatie dient u een geldig legitimatiebewijs mee te nemen zoals een paspoort, Nederlands rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument. Zodra uw gegevens gevalideerd zijn heeft u toegang tot het portaal.
U kunt dan niet inloggen in MijnZuyderland. Ga naar www.digid.nl/aanvragen en vraag een DigiD met sms-code of DigiD-app aan.
Nee, u kunt dan niet inloggen in MijnZuyderland. Vraag uw sms-code aan door in te loggen op www.digid.nl. Kies voor de optie ‘controle via sms-instellingen’ en vervolgens voor ‘controle via sms aanvragen’. Voer uw telefoonnummer in en bevestig deze met een sms. U ontvangt dan binnen drie werkdagen een brief met een activeringscode. Na het activeren kunt u inloggen met sms-code en heeft u toegang tot MijnZuyderland.
U kunt in plaats van een sms-code ook gebruikmaken van de DigiD-app.
Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen:
– Gebruikersnaam vergeten
– Wachtwoord vergeten
U kunt ook met uw mobiele telefoon of tablet inloggen.
Dat is op dit moment nog niet mogelijk: u kunt alleen uw eigen dossier inzien. Uw ouders of kinderen kunnen uiteraard wel zelf inloggen via hun DigID.
Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om. We voldoen aan strikte normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Daarom kunt u bijvoorbeeld alleen inloggen met een extra beveiliging via DigiD of SMS-code.
Neen, het is geen volledig, actueel medicatie overzicht:
Het medicatie overzicht in het portaal geeft een overzicht van de door een behandelaar binnen Zuyderland voorgeschreven medicatie. Hiermee hebt u inzicht in de afspraken die zijn gemaakt tussen behandelaar en u als patiënt, over het gebruik van medicatie in relatie tot uw behandeling en/of opname.
Het medicatie overzicht is een momentopname. Bij uw apotheek kunt u een actueel medicatie overzicht opvragen.
Het is voor zorgverleners belangrijk om te weten welke medicijnen u gebruikt, Dit kan alleen als u toestemming heeft gegeven voor het inzien van uw medicatiegegevens. Uw apotheek bewaart deze gegevens. U kunt toestemming geven via uw apotheek of via www.ikgeeftoestemming.nl .
Als u toestemming geeft, melden uw huisarts en apotheken uw burgerservicenummer (BSN) aan bij de verwijsindex van het Landelijk Schakelpunt. Komt u bij een andere zorgaanbieder, dan kan die met uw BSN zoeken in de verwijsindex: “welke zorgaanbieders delen welke medische informatie over jou?”.
Op basis van uw toestemming kan uw behandelaar in Zuyderland voorafgaand aan een afspraak uw medicatiegegevens inzien via het Landelijk Schakelpunt (LSP).
Als u geen toestemming wilt of kunt geven, moet u zelf een actueel medicatie overzicht meenemen bij elk polikliniekbezoek, geplande opname of spoedopname.
Zonder een actueel overzicht kan de behandelaar moeilijk beoordelen of mogelijk nieuwe medicatie voor U de juiste medicatie is. Als de actuele medicatie afwijkt van de medicatie bekend in de apotheek of afwijkt van datgene wat u als patiënt gebruikt, meldt dit dan bij uw eerstvolgende bezoek in het ziekenhuis. Uw behandelaar kan dan de actuele medicatie aanpassen.
Voor meer informatie over het Actueel Medicatie Overzicht klik hier.
Alleen u kunt via MijnZuyderland uw eigen gegevens inzien.
De gegevens in MijnZuyderland komen uit uw elektronisch patiëntendossier van Zuyderland. Dit dossier is alleen toegankelijk voor zorgverleners die bij uw behandeling betrokken zijn.
Via MijnZuyderland kunt u op elk moment uw medische gegevens eenvoudig van thuis uit inzien. U vindt de komende maanden steeds meer informatie op MijnZuyderland, waaronder:
- Eigen afspraken bij Zuyderland. Dit zijn de geplande afspraken en afspraken uit het verleden, tot 2 jaar terug.
- Uitslagen van onderzoeken van het laboratorium, de pathologie en radiologie. Deze krijgt u te zien met vertraging van 7 dagen, zodat de arts/zorgverlener de kans krijgt om deze eerst met u te bespreken. Bij de uitslagen in MijnZuyderland staat geen verdere uitleg of lekenvertaling. Verdere uitleg krijgt u van uw arts/zorgverlener bij uw volgende afspraak.
Let op: nog niet alle uitslagen zullen te zien zijn, in de komende tijd worden steeds meer uitslagen toegevoegd. - Specialistenbrieven en ontslagbrieven na een opname.
- Algemene medische gegevens (denk aan allergieën, risicofactoren, etc.).
- Persoonlijke gegevens zoals die bij ons bekend zijn (zoals naam, adres, huisarts en zorgverzekering).
MijnZuyderland toont geen gegevens van de GGz. Deze gegevens worden in een later stadium toegevoegd.
Begrijpt u niet precies wat er staat? In het dossier worden soms medische termen gebruikt. Hiervoor zijn Info-teksten toegevoegd bij de i (rood omcirkeld in de afbeelding). Hierin wordt uitgelegd wat er precies bedoeld wordt.
Herkent u een probleem of diagnose niet? Of kloppen medische gegevens volgens u niet? Stel uw vraag dan tijdens de eerstvolgende afspraak. Kan het niet wachten? Neem dan contact op met uw zorgverlener.
Het verwijderen van gegevens kan niet via het portaal. Hiervoor dient u op de website van Zuyderland een aanvraagformulier in te vullen. Hiervoor kunt u onderstaande de link gebruiken:
https://www.zuyderland.nl/ziekenhuis/patient-en-bezoeker/patientenservice/
Nee, u kunt zelf (nog) geen afspraken inplannen, annuleren of verplaatsen via MijnZuyderland. Neem hiervoor contact op met uw polikliniek.
Als U deze melding krijgt, hebt u geen toegang tot ons patiënten portaal mijnZuyderland. Dit kan verschillende redenen hebben:
- uw BSN-nummer is nog niet gecontroleerd in het zorginformatiesysteem van het Zuyderland. Neem hiervoor contact op met de afdeling waar u bekend bent (Zuyderland Specialismen)
- op uw eigen verzoek is de toegang tot en het gebruik van mijnZuyderland uitgezet;
- u bent gedetineerd;
Is volgens u geen van bovenstaande redenen van toepassing, dan kunt u op twee manieren contact met ons opnemen:
- via e-mail: stuur een mail naar mijnzuyderland@zuyderland.nl of
- telefonisch: via nummer 088 459 2222. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
In uitzonderlijke gevallen is er sprake van een technische storing. Probeert U het later dan nog een keer.
Op het gebruiken van dit portaal zijn de Algemene voorwaarden MijnZuyderland van toepassing. Bekijk de voorwaarden.
Vragen
Heeft u vragen over MijnZuyderland? (werkdagen van 09:00 -17:00 uur)